Sydänjuuret -videokollaasi julkaistu

Ensimmäinen maistiainen Mokoman 24.3. ilmestyvältä albumilta on julkaistu. Kysymyksessä on albumin visuaalista maailmaa sekä nimikappaleen esittelevä graafinen videokollaasi. Piirroksista vastaa tuttuun tapaan Ville Pirinen ja videototeutuksesta Vasara Films.

Sakara Recordsin Youtube-kanavalle.

Sydänjuuret Radio Rockin Rautaa vai Roskaa -äänestyksessä.

Kommentit

10.03.2010 12:00 / Vieras

Toimii! Atk-luokassa kuunneltiin ja kyllähän se lounaan jälkeen maistui.

10.03.2010 12:19 / -R-

Nättiä oli. Sekä biisi että grafiikat!

10.03.2010 12:28 / porsas

Kuka “piru” taikoi nuo kitarasoundit? Parsautta!!

*Tämä kommentti saattaa liittyä asiaan: Sydänjuuret -videokollaasi julkaistu*

10.03.2010 12:31 / Tuomo

Possu, jos kitarasoundiasia todella kiinnostaa, niin äänitysten saloja avataan tämän saman sivuston blogeissa:
http://www.mokoma.com/category/muut/studio2009/

10.03.2010 12:38 / porsas

Perse, ooha mä lukenu tuon mut en tohkeissani muistanukkaa 😀
Ja kaikki mitä liittyy kitaran tuottamaan äänimaailmaan niin miusta saa kyllä kanssa jauhajan hamaan tappiin asti 😉

10.03.2010 13:17 / Harri

Voi jumalauta!!! Ajattelinpa että ei ne Mokoman ukot pysty minua yllättämään yhtä hyvin kuin Stam1na VA:llaan, mutta miten väärässä minä kurja taas olinkaan. Tämä biisi aiheutti niin hurjat täpinat että nyt on TODELLA vaikea jaksaa odottaa julkaisupäivää. Upea biisi kaiken kaikkiaan ja kuvitus tässä lisäksi kruunasi kaiken.

10.03.2010 15:08 / Vieras

Olen sanaton! Ja tämä pelasti vielä kaiken lisäksi päiväni!

10.03.2010 15:52 / mikcou

Voi vitja! Tosi hyvä oli. Tällä kun levy pärähtää käyntiin niin ei voi olla huono levy! Videokin oli tuttua ja turvallista käsialaa.

10.03.2010 15:53 / Vieras

Pelkäsin jo että kapitalismi ja valtavirran rattaat ovat vieneet mokomanki, mutta näyttää vahvasti siltä että bändi jatkaa loistoaan omalla loistavalla tavalla. Maistiaisen perusteella levy näyttäisi olevan “virkistävä”. Hienoa pojat!

10.03.2010 16:54 / Vieras

Mietin kauan mitä kommentoisin, koska tuli semmoset fiilikset, että pakko sanoa jotain.
Kiitän tästä aivan mahtavasta biisistä.
Tekisi mieli riehua ja itkeä. Koskettaa jotenkin ihan kummallisen paljon.

10.03.2010 18:18 / Lepi

Ei tullut paljon hengähdystaukoja ei. Odotukset kilahtivat kyllä samantien tappiin! Oliko kertseissä havaittavissa koskettimia vai saiko noin mahtipontisen soundin ihan kitarapohjalla?

10.03.2010 18:22 / Tuomo

Lepi: Yhtään nuottia koskettimia ei levyllä kuulla. Isoja soundeja on rakennettu paitsi kitaroilla, myös ennen kaikkea ihmisäänellä: 1-4 miehen kuorosota värittää taustoja enemmän kuin koskaan aiemmin.

10.03.2010 21:23 / Vieras

Biisi oli tiukka. Lähinnä ahistaa kun lauletaan sanat “isä” ja “maa”, niin siitä taas tukattomat saa kimmokkeen hajottaa tämän tahdissa innoissaan ravintoloita ja kasvoja.

12.03.2010 14:31 / Vieras

nyt jumalauta joku roti tähän touhuun. täähän o aivan sairaan kova ralli. hirmu fiilis saatu ängettyä tuosta c-osasta biisin loppuun asti, MORJES! vittu sentään. 12 päivää vielä tarvis kärvistellä, toivotaan että tää olis se levyn paskimpia kappaleita.

12.03.2010 16:02 / Vieras

Aivan loistavaa!!!!!!! Kuume nousee ja paranee vasta 24.3.
Pohojanmaalla routa helpottaa vasta 17.4. kun kaustisen kansanmusa kunta moukaroituu mokomalla. Tavataan siellä taatusti tuun tsekkaan!!!!

14.03.2010 00:21 / Vieras

hyvä kappaleen !!!!

14.03.2010 09:36 / Soppa

Nam. Erityisesti vetää suuta vinoon hymyyn tuo “äidiltä kaikki muu paitsi isältä maa”. Nainen hyvä, mies paha >:-). Ja jotenkin muutenkin se C-osan alku on jotain … emmä tiiä, Nightwishia? Nythän mä sen vasta hokasin että jos tää ois huutolauluna niin täähän ois ihan Valapatto, niinpä on ollut pakko vetää puhtaana? Hyvä veto, tuo vähän ehkä yllättävyyttä tähän jos tää on kerran levyn eka biisi. Mut joo, alistujanpolku antaa tälle 10 pistettä asteikolla 1-5.

14.03.2010 16:39 / Vieras

siis järisyttävän hyvät lyriikat…ja siis koko kokonaisuus ihan 10!!!!
juuri näin.mokoma onnistunut taas!!!
odottelen innolla porin keikkaa…

14.03.2010 22:05 / Vieras

Saatanallisia kukkorytmejä havaittavissa…

15.03.2010 02:21 / Vieras

Aivan loistava meininki. Odotukset todella korkealla ja tämähän yllätti ne! Paranee vaan levy levyltä materiaali tällä bändillä!

15.03.2010 10:20 / Vieras

Kyllä oli meiniki kohillaan! Olipa sanotukset, jotka laittavat ajattelun virtaamaan. Ranteet letkeänä and! t. Arska

18.03.2010 23:22 / Vieras

Todella mahtavaa. Toivottavasti levyllä on enemmänkin tuota puhdasta ala alkuajat

19.03.2010 21:22 / Vieras

Pirun kova raita! 3v ja 6v lapsetkin tykkäs kuulemastaan!
T: 29v metal isi

23.03.2010 13:53 / Vieras

Mitäs tuo meinaa, kun pakkahuoneen keikka on “Sisäänpääsy: S/K18”?

23.03.2010 13:55 / Kuisma

S/K18 merkkaa, että tilaisuus on ikärajaton, mutta täysi-ikäisille on anniskelualue.

23.03.2010 16:45 / Vieras

Mauahtavaa äijät !! Kerrassaan loistobiisi! Mieleeni jo hiipi epäilys VA:n julkaisun jälkeen että pystyvätkö ?? Kyllä pystyvät ainakin tämän kipaleen perusteella! Sakara-talli käskyttää!!
Hyvä Moksut ja Saksa!!
Pakkikselle jees!!

Jätä kommentti »

Jätä kommentti






 

Kysyttyä

Laitatteko sinappia?

Enimmäkseen kuuden ja kahdeksan välillä.

senkin pikku runkut, tykkään teistä!

Äitis oli kun sut sai.

Miksi niin ruma albumin kansi?

Miksi niin epäkiinnostava viesti?

if you ever wanted to sleep with a guy, who would it be? /к

Didin’t know that a guy could sleep with a guy. What an idea!

Moi milloin tuutta lappiin kysyy aslak 53v ,,, 2010,nähdään keikal

Ei nyt ihan tässä lähipäivinä.. Siellä taitaa kyllä olla ihan mukavat hiihtokelit? No niin on toisaalta Helsingissäkin.

tuutteko tekemään lisää hihamerkkejä Sydänjuuret-levyn jälkeen? Ois kyl aika makeeta saada laukkuun tai takkiin mokoma-merkki.

Merkkariosasto on lomalla, mutta oikein hyvä idea.

Nosturissa nähään!

Eipä vissiin. Me ollaan se viisikko, joka on lavalla. Helppo tunnistaa.

Ei ole Autopsy Floridasta, vaan Kaliforniasta. Chris Reifert kääntyis haudassaan, jos olis kuollut.

Oho. Mistäs tällainen lapsus on löytynyt?

Marko, pyydän anteeksi sössötystäni pakkahuoneen narikkajonossa! Vähän hävetti aamulla ku muistin. Mut Stampan keikka oli kyl hieno!

Eipä kestä. Kerrankos sitä Stampan keikka nousee päähän.

Lähetään vetää dokaa?

Kiinni vetäs. Odottele meitä siinä miksaustiskin luona. Ja jos ei heti tulla, niin älä hätäile. Muista vaan ottaa oma jatkoroikka mukaan.

Mäntti-Tv oli loistavaa tennistä. Onko jatkoa ehkä tulossa?

Kiva että kelpasi. Eiköhän noita ilmesty lisää – enempi vähempi säännöllisesti.

Teitin musiikki on ihan paskaa T: Pikku Kimmo

Ah, niin totta.

Kuisma did you saw Vancouver Olympic Games in this year? What you think? /k

Kuisma replies: I saw almost all men’s hockey games. I liked a lot. Hyvä Suomi, kiitos 2010!

Kakarana odotin pelolla ja kauhulla että vanhemmiten ryhtyisin kuuntelemaan humppaa. Nyt elettyäni reilusti yli 40 vuotta alan vihdoin uskoa ettei näin tule käymään. Mokoma soi (kuulokkeissa ettei lapset herää) ja fiilis on ihan kiva. Kiitos näistä hetkistä.

Heh, eipä kestä. Vaikka kyllä kai Mokomakin tietyissä piireissä menee humpasta…

Mistäs lähtien vanhempitaiteilija Annala on soittanut rumpuja folk metal -yhtyeessä? http://www.youtube.com/watch?v=kb8WGig0MLU Entä mitä mieltä Mokoman jäsenet kyseisestä tyylilajista edes ovat? Vai onko tullut edes tutustuttua? Lisäksi halusin vielä avautua ja harmitella sitä, etten pääse FME:hen kuuntelemaan Sydänjuuria joistain hienoista Bosen luureista (kirjoitin ensin juurista, go go…). Ei muuta. Ja muistakaa pukeutua lämpimästi ennen kesää, itse jäädyin penkkarirekan kyydissä.

No ei tuo folk metal kategoriana ihan kovin lähellä sydäntä ole. Ei herätä juurikaan tunteita, ei positiivisia eikä negatiivisiä. Ja kategorinen musadiiggailu on muutenkin tylsää. Hyvä musa on hyvää musaa leimoista riippumatta.

Mietinkin tässä että jos Stam1na julkaisee kirjana, miksei Mokomakin voisi? Deluxe digipak kuulosti kyllä pirun hyvältä,mutta että Sydänjuuret-kirjaversio ja t-paita kaupan päälle? Sanat eivät riitä kuvaamaan tätä onnellisuuden tunnetta, minkä alaisena tällä hetkellä olen. Julkaisupäivän odottelu tuntuu mahdottomalta. Kiitoksia niin maan pirusti.

Itseasiassa, Stam1nan innoittamana julkaisemme myös kirjan. Se on hieno tapa diiggailla musaa. Kiva maata soffalla, lueskella kirjaa biiseihin perehtyen, ja samalla kuunnella musiikkia haluamastansa vekottimesta haluamassansa formaatissa.

Ovatko ilmastonmuutos ja muut ympäristöasiat kovinkin lähellä Sakaramiehistön jäseniä, vai miksi sitten Stampat julistavat n. 50 minuuttia ihmisten pissipäisyydestä (erittäin hyvällä levyllään, eittämättä!) ja Kuisma puhuu Tuska-pingviinin kostosta sillä Mäntti-videolla? Olis vielä pari ideaa ympäristöystävällisemmän meiningin saavuttamiseksi: lisää IRC-gallerian malliin tuotettuja keikkoja (nauttikaamme niistä kotona, säästyy esim. bensaa!) ja julkaiskaa levyt vain mp3-muodossa. Milloin Marko muuten rupesi vegeksi?

Janne vastaa: Liikun polkupyörällä niin paljon kuin mahdollista. Ele on ilmasto- ja läskipoliittinen kannanottoni.

Marko vastaa: Olen ollut kasvissyöjä vuodesta 1994, vegaani vuodesta 2007. Arvostan elämää sen kaikessa monimuotoisuudessaan ja pyrin myös käyttäytymään arvojeni mukaisesti. Suojelen luontoa, mutta muistan myös ihmisen olevan osa suurempaa kokonaisuutta, jota luonnoksi kutsutaan.

Kuisma vastaa: Cityhippeily ei muoti-ilmiönä kiinnosta, mutta on eittämättä jokaisen ihmisen kansalaisvelvollisuus olla tietoinen yksilön, yhtyeiskunnan ja ihmiskunnan tulevaisuuteen vaikuttavista asioista. Se nyt olisi vaan fiksua kaikkien kannalta. Jokainen sitten pohdiskelee asiantuntijoiden ja mielipidevaikuttajien elämänohjeita niin syvällisesti kun hyväksi näkee, ja tekee niiden pohjalta “eettisiä” tai “ekologisia” valintoja omien resurssiensa puitteissa. Ja mikä tärkeintä, kaikesta tuskaa lisäävästä tiedosta huolimatta pitää yrittää olla onnellinen ja uskoa tulevaisuuteen. Mutten suku sammuu.

Kommentit

4.03.2010 16:11 / Vieras

Hei miehet olen pitänyt kaikista “uudenlinjan” levyistänne paitsi Luihin&Ytimiin lätystä. Tilasin sen ennakkoon joka osottautui sittenkin pettymykseksi. Suurin syy minulle oli se että en vaan saanut levyä tuntumaan yhtenäiseltä, kai se oli liian iso ja erivärinen tilkkutäkki minulle.

Nyt voinkin myöntää että tulen lataaman sen netistä, ja jos en pidä siitä, poistan sen. Jos pidän siitä ostan sen, minä kyllä ymmärrän että toiminhan tavallaan varkaan tavoin, mutta koetteko te sen näin? Häviättekö te mielestänne tässä ratkaisussa?

Ei ollut tarkoitus sytyttää tulia, juolahti vain mieleen.

4.03.2010 17:25 / Marko

Pyrimme järjestämään Sydänjuuret kuultavaksi julkaisuviikolla, jotta kenenkään kuluttajan ei tarvitse ostaa sikaa säkissä. Uskoakseni sinäkin köäytät varmasti mielummin tällaista laillista palvelua hyväksesi ostopäätöksesi tekemiseen kuin tuet laitonta toimintaa.

4.03.2010 17:30 / Marko

“Ei ole Autopsy Floridasta, vaan Kaliforniasta. Chris Reifert kääntyis haudassaan, jos olis kuollut.”

En väittänytkään moista vaan kuvasin Soundissa musatyylillisesti vieneemme Kalmannäkijän tunnelmaa Norjasta Floridaan. Floridahan tunnetaan death metalin Mekkana, aivan kuten Norjaa pidetään black metalin isänmaana. Alun esimerkkiyhtyeet eivät siis suoraan liity tähän myöhempään lauseeseen, eikä niiden välillä siksi artikkelissa myöskään käytetty kaksoispilkkua.

4.03.2010 22:56 / Tuomo

Kerrotakoon näin meidän kesken, että uutta levyä voi kuunnella laillisesti julkaisupäivästä viikon ajan Levykauppa Äxän sivuilla. Myös yksi maistiainen on luvassa ennen julkaisua.

5.03.2010 13:15 / Vieras

Marko, mikä on kaksoispilkku? Et kai vain tarkoita puolipistettä?

5.03.2010 14:30 / Marko

Äh, sitä tietenkin. Liikaa vauhtia.

5.03.2010 23:35 / Vieras

Sydä-njuu-ret? Ette sitten vittu edes yrittäneet?

8.03.2010 10:14 / Vieras

Ilmastonmuutoskritiikki on myös aiheellista. Meidät laitetaan ostamaan koko omaisuutemme uudestaan, ympäristöyställisyyden nimissä. Taitaapa joku firma ostella tutkimuksiakin. Ja sitten sanoisin, että arvelkaapa paljonko yhden Toyota Priuksen tekeminen saastutti ainakin vielä pari vuotta sitten? Lienevätkö olleet huhuja..Onhan se ilmastonmuutos täällä, mutta ihmisen vaikutusta siihen liioitellaan ja vitunko väliä yhdellä ihmisellä oikeasti on jos kokonaiset maat raiskaa luontoa, minkä kerkeää. Yhden ihmisen tekemisellä täällä länsimaissa ei ole mitn. vaikutusta se on haihattelua se. Tämä ei ole humanismia tämä on faktaa. Meri ei koostu pisaroista, vaan kuutioista. Kiitos kun kuuntelitte! Kyllä helpotti! 🙂 T. Arska

8.03.2010 15:07 / Marko

Tästähän oli Suomessa tehty vallan tutkimus, josta ilmeni, että yli puolet ihmisistä ajattelevat kuten sinä, ettei kannata tehdä mitään kun muutkaan eivät tee. Eli mitä tapahtuisi jos nämä kaikki pessimistit yllättäen aktivoituisivatkin?

Mitä tulee kuluttamiseen, niin ei kait siinä ole mitään järkeä ostaa samaa tavaraa uusiksi ekologisempana. Vanhat värkit käytetään loppuun ja kun vaihtaminen uuteen tulee aiheelliseksi, kannattaa silloin nähdä vaivaa tuotevertailuun ja kenties kallistua ympäristöystävällisempään tuotteeseen. Lopultahan kuluttamisen aiheuttamia ongelmia ei saada ratkaisua kulutusta muuttamalla vaan sitä vähentämällä. Suurin osa meistä ei siihen kuitenkaan kykene, ja vähintään syötävä on, joten mielestäni on hyvä että tarjolla on myös vähemmän kuormittavia vaihtoehtoja.

8.03.2010 20:21 / Vieras

Jos kaikki Suomessa asuvat “ilmastopessimistit” aktivoituisivat, ei tapahtuisi mielestäni yhtään mitään muutosta ilmastonmuutoksen kannalta. Kyllä pitäisi ensin suurten saastuttaja maiden muuttaa suuntaa, että tässä hommassa olisi muutakin, kuin harrastuksen maku. Nyt tuolla kylillä heristellään yksinhuoltaja äideille sormia, kun ostavat halvinta, eikä ympäristöystävällisintä. Ilmastonmuutos on tosi, mutta fokus on väärä. Meidän pitäisi osoitella sormella oikeita saastuttajia, eikä täällä värkkäillä omiamme. Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että kuluttamisen vähentäminen on oikea suunta. Ystävällisin terveisin: Arska

8.03.2010 20:24 / Vieras

Lisään edelliseen, että Kuismalla on terävä kynä penalissa. (hyvin kirjoitti tuolla ylhäällä) t. Arska

8.03.2010 22:00 / Marko

Kuisma toteaa kirjoituksessaan aivan oikein, että jokainen tekee juuri sen verran kun pystyy ja tuntee oikeaksi. Omasta elinympäristöstään on mielekkäintä aloittaa mikä hyvänsä uudistus. Kun siirrytään yksilöistä valtiotasolle, niin menetyksekkäästihän on saatu tuloksia ennenkin aikaan mm. kauppasaarroilla. Valtioilla on keinonsa, jos halukkuutta löytyy. Yksittäisillä kansalaisilla on suuri merkitys halukkuuden herättäjinä: jos kansan enemmistö alkaa eri mittareiden mukaan kaivata uudistusta, on sen uudistuksen läpiajaminen lopulta myös kansalaisia edustavan valtion intressi. Näin saatiin vastikään aikaiseksi mm. savuttomat työtilat kaltaiselleni baareissa työkseen esiintyville rokkareille. Yksikin kansalainen voi tehdä paljon enemmän kuin useimmat uskovatkaan; Mahatma Gandhin järjestämä suolamarssi on tästä oiva esimerkki.

8.03.2010 22:24 / Vieras

Juuri näin. Olen samaa mieltä kanssasi ja tämä edellä kirjoittamasi on minun mielestäni juuri se oikea suunta ja painotus, mihin meidän tulisi ryhtyä ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi. Ollaan siis samoilla linjoilla. Oli mukava turista! Voimia ja siunauksia t. Arska

9.03.2010 09:19 / Vieras

Tästä ekohommasta huolimatta olen helvetin tyytyväinen siihen, että Sydänjuurilta ei vissiin löydy semmosta kettutyttöilyä kuin Viimeiseltä Atlantikselta.

9.03.2010 09:41 / Marko

Viimeinen Atlantis on tärkeä levy. Itse en osaisi aiheesta puhua sillä tavalla kuin Hyrde siitä puhuu ja juuri siksikin se on tärkeä levy; siinä otetaan kantaa suoralla puheella taiteessa useimmiten käytettyjen kiertoilmaisujen sijaan. Kettutyttöily ei tyydy olemaan pelkästään suoraa puhetta vaan se on myös suoraa toimintaa. Hyvää taidetta tai parempaa elinympäristöä ei synny mikäli ei ole valmiutta myös ärsyttää joitain tahoja matkallaan kohti tavoittetaan. Hatunnosto siis Hyrdelle ja kettytytöille. Sydänjuurilla ei käsitellä (korkeintaan sivutaan) ilmasto- tai muuta politiikkaa, mutta toivon silti sen olevan ajatuksia herättävä tekele.

9.03.2010 12:48 / Vieras

Kaiken kuulemani ja lukemani perusteella Sydänjuuret lienee juuri sellainen kuin miksi sitä kuvailet – ja hyvä niin. Viimeinen Atlantis on toki helvetin hyvä levy, mutta olen varmaan jotenkin niin vanhakantainen, että tuollainen kielikuvallisuus vaikuttaisi älykkäämmältä lähestymistavalta. Toki kuka tahansa järkevä ihminen huomaa ettei levyn tekstejä ole tehty ihan hampaat irvessä. Selvästi siellä on tavallaan suoraan sanominen vedetty tahallisesti huumorin puolelelle tyyliin “minimoi kulutus ja kuole”. Se on sentään hyvä koska, jos asioita sanotaan suoraan JA hampaat irvessä niin onhan se rohkeaa, mutta ei sellasta ilkene kuunnella sitten niin millään. Hävettämään siinä rupee.

Kuitenkin Viimeisellä Atlantiksella tuollaista Herra Ylpön Maj Karma -yhtyeelle tekemien sanoitusten henkeä on havaittavissa. Salama-levyltä löytyy esim. line “pitäkää ihmisoikeuksien puolta” ja Ylppöhän sanoi, että miten muuten tuon voisikaan muotoilla. Se siis ei ole mikään vitsi tai humoristinen kärjistys.

9.03.2010 18:14 / Soppa

Sanonpa nyt sen etten ole enää vuosiin tuntenut häpeän pistosta siitä jos imuroin levyn jonka hyvyydestä en ole varma. Jos olen pitänyt, olen ennemmin tai myöhemmin ostanut ja jos en ole, olen ajan antanut tuhota kyseisen levyn arkistostani. Ymmärrän että idols-formaatti on tästä kauhuissaan mutta eipä oo paljoa tarvinnut vaikkapa nyt Sakaran levyjä warestaa.

Stam1nan levy on hyvä. Sanoituksetkin ovat hyvät, pääsääntöisesti siksi että niissä otetaan jopa melko voimakkaasti kantaa asiaan joka metallipiireissä on melko epäseksikäs. Muutenkin biiseissä on löydetty jotain sellaista joka mun papereissa on ollut hukassa UKKlla ja Rajalla. Täytyy sanoa että LjYn jälken ei ole odotukset kauhean korkealla SydäNjuuRien osalta, mutta pessimistihän ei tunnetusti pety? Ennakkotilasin sen kirjaversion kuitenkin.

Vähän jänskättää millaista lyriikkaa Marski on tällä kertaa kynäillyt.

9.03.2010 19:33 / Vieras

Kettutyttöilystä muutaman sanan sanoisin. On helppoa lähteä jalat isän ja äidin ruokapöydän alta “vapauttamaan” kettuja. Porvallisessa puhtaudessa, missä turvaverkostot ja vanhempien sosiaaliset suhteet toimii, olemaan aktivisti. “Meidän tyttö se tuossa etsii itseään” . Mikäs siinä kun vanhemmat maksaa. Siitä on muuten oikeudenmukaisuus kaukana, kun asiansa vakavasti ottava yksinhuoltaja kettufarmari syö aamupuuroa vetoisessa rintamamiestalossa ja joku aktivisti on “vapauttanut” hänen kettunsa yön aikana. Mitä seuraa tästä leikistä: Tila menee alta, koska ei pystytä maksamaan lainan lyhennyksiä. Siitäpä kettutytöt iloitsevat. Isä joutuu tosin psykiatriselle osastolle ja lapset otetaan, onneksi, isovanhempien luo huostaan. MIelsestäni voitaisiin taas miettiä sitä hatunnostoa kettutytöille. Oikeasti. Pitisköhän ottaa joku muu näkökanta, että asia korjaantuisi. Ja näin metsästäjänä sanon, että itsepyydystettyä lihaa eettisempää ei olekaan. Ystävällisin terveisin, ja uutta levyä odotellessa, Arska

9.03.2010 20:55 / Marko

Minä pidän turkistarhausta epäeettisenä ja odotan että yhteiskunta kieltää tarhauksen ja uudelleenkouluttaa tarhaajat muihin hommiin. Olen iloinen, että keskustelua käydään nyt aiheesta järkevästi ja tosissaan, ja pidän kettutyttöjä tärkeänä tekijänä siihen, että keskustelu on avattu. Kettutytöt ovat tuoneet epäkohdan ihmisten silminnähtäväksi. Ja se ärsyttää monia. Ja usein perustellaan trukistarhauksen olevan ok, siksi että se on laillista. Jossain päin maailmaa on laillista kivittää ihmisiä. Eivät asiat välttämättä ole hyviä siksi että ovat laillisia. Kansalaistottelemattomuus on oiva keino muokata vallitsevia oloja. Jonkun täytyy uskaltaa nousta barrikadeille. Kettutytöillä ymmärrän laajemmin kaikki ne tytöt, pojat, naiset ja miehet, joilla on rohkeutta rikkoa lakia tässä asiassa muokatakseen kansan näkemyksiä ja herätelläkseen päättäjiä. Itsestäni ei olisi siihen, kuten ei ole Hyrden lyriikkaankaan. Nostan hattua siis molemmille tahoille vielä uudemman kerran.

Itsesaalistetun luontokappaleen liha on minustakin eettisintä lihaa mitä löytyy. Suurimmat ongelmat piilevät eittämättä tehotuotannossa, oli kyse sitten ruuasta, vaatekappaleesta tai mistä hyvänsä hyödykkeestä. Vielä joitakin vuosisatoja, jopa vain vuosikymmeniä sitten eläimellä ja ihmisellä oli yhteinen sopimus. Ihminen huolehti possun hyvinvoinnista määrätyn ajan ja sitten jouluksi sika luovutti kinkkunsa pöytään. Ei edelleenkään paras mahdollinen diili possulle, mutta varmasti parempi kuin nykyinen, jossa sika hädin tuskin mahtuu edes kääntymään läävässään.

Onneks huomenna tulee maistiainen Sydänjuurilta, ni ei tarttee näin paljon rupatella asian vierestä. Päästään puhumaan itse musiikista! Mukavaahan tämä Arska toki on, mutta ei tälle tässä ajassa loppua tule.

9.03.2010 21:59 / Vieras

Olen jälleen kanssasi, Marko, samaa mieltä siitä, että turkistarhaus on epäeettistä. Ajatus tarhaajien uudelleenkouluttamisesta tuntuu minunkin mielestäni reilulta, kunhan se toteutetaan tarhaajiakaan sortamatta. Monella turkistarhaajalla on, ehkä jopa satojen vuosien perinne ja ammatti on tullut suvussa ja vastannut menneiden aikojen kysyntään. Ehkä kivitys vertauksesi ei ole ihan samassa suhteessa turkistarhauksen kanssa, mutta ymmärrän pointtisi ja olen samaa mieltä, ettei laki ja etiikka kulje käsi kädessä.

Katsantokulmat asioihin ovat hiukan erilaiset ihmisillä, jotka tulevat eri elonpiireistä, vaikka tavoite on yhteinen. On totta, että tässä ajassa emme maailmaa ehkä paremmaksi saa, mutta yritämme onneksi yhdessä kuitenkin. Johan tässä on tosiaan väännetty. Argumentoinnin osaat, niinkuin musiikkisi! 🙂 levyä odotellessa…ja paitaa! Ystävällisin terveisin ja siunauksia toivotellen. Arska

10.03.2010 09:44 / Soppa

No minä en näe mitään epäeettistä turkistarhauksessa. Tietysti niille elikoille pitää taata edes jollain tavalla inhimillinen elämä mutta periaatteessa sama asiahan se on kuin vaikka karjanhoito: kasvatetaan eläintä jotta siitä saadaan teurastuksen kautta tuloja. Kyllä tarpeen vaatiessa ihminen tulee ilman lihaa ja maitoa toimeen, ihan turha jeesustella että sika/nautakarjan tuotanto on jotenkin pakollisempaa kuin bättrefolketin pukeutuminen niihin minkkiturkkeihinsa. Minä tykkään lihasta joten en katso olevani asemassa jossa moralisoin turkistarhaajia.

Joo tällästä melko turhanpäiväistä vänkäämistähän tää on mutta ei nyt oo parempaakaan tekemistä ja laillisuudellahan ihmiset aina tekojaan puolustelevat. Ei tarvi ajatella onko tämä oikein tai väärin kun vaan tekee niinkuin laki sanoo.

10.03.2010 10:25 / Marko

“Kyllä tarpeen vaatiessa ihminen tulee ilman lihaa ja maitoa toimeen”

Näisso.

Jätä kommentti »

Jätä kommentti






 

Levynjulkkarikeikka akustisesti Helsingin Äxässä

Saikkonen ja Aalto – aka Kaksoistornit – olivat kuulemma jossain huuruisessa käänteessä luvanneet Levykauppa Äxän porukoille, että Mokoma esiintyy Helsingin kaupalla akustisesti Sydänjuuret -albumin julkaisupäivänä 24.3. klo 18:00. Kyseessä on akustisen Mokoman kautta aikojen toinen esiintyminen. Viimeksi tämä mänttiyden multihuipennus koettiin Kuoleman laulukunnaat -albumin kultalevyjuhlissa Provinssirockissa 2008. Harvinaista “herkkua” siis.

Uudessa Soundissa kerrotaan komein lausein Sydänjuuret -albumista kolmen aukeaman verran. Lehden kannessa myhäilevän Marskin biisianalyysit löytyvät myös Soundin nettisivuilta.

Kommentit

26.02.2010 09:12 / AnimalBones

Subbarit veti samassa paikassa ei-niin-akustisesti viime lauantaina ja mukavaa oli. Teidänkin keikalla on varmasti intensiivinen tunnelma. Vedättekö “aikuisten oikeesti” akustisesti?

26.02.2010 12:24 / Vieras

Miksei? Ei tossa viestissä näy sarkasmin pilkahdustakaan.

26.02.2010 14:57 / Tuomo

AB, vedetään samalla meiningillä kuin tuolla Provinssissakin. Jos tarkkoja ollaan, niin Äxässä saattaa olla jokunen mikrofoni viestiä vahvistamassa. Mutta ei me sinne sähkökitaroita raahata.

27.02.2010 01:16 / Vieras

Hoho, täytynee tulla paikalle.

T: Esko “Valtaojan Esko” Valtaoja

7.03.2010 20:10 / Vieras

Monelta?

8.03.2010 18:05 / Tuomo

Show alkaa Äxän mukaan klo 18:00.

Jätä kommentti »

Jätä kommentti






 

Sydänjuuret: Biisilista ja julkaisuformaatit julki

Mokoman seitsemännen albumin biisilista ja tarkat kuvaukset julkaisuformaateista on julkaistu osoitteessa: www.mokoma.com/sydanjuuret

Kommentit

22.02.2010 12:50 / Vieras

Onko tuo kirjaversio samankokoinen kuin lemiläisten vastaava?

22.02.2010 13:47 / AnimalBones

Kuullostaapa tämä uutinen hyvältä. Niin olis varmaankin kuullostanut FME:n ständilläkin levy. Sori, ei vaan pystynyt… ;o) Kiitos nimmareista jampat!

22.02.2010 13:47 / Tuomo

Kirja on samaa formaattia kuin lehmipojilla, milln paksumpi tosin.

22.02.2010 20:54 / Vieras

“Hei hei heinäkuu”? Höm, ihan niinQ pikkuriikkisen gay? Eikös hyvän hevikappaleen otiskon tulisi olla pikemminkin tyyliä “Verinen taistelu Helvetin porteilla Saatanan kanssa” tai “Raaka murha tylsällä moralla”?

Ei vaan, hyvä ja omaperäinen otsikko ja nostaa levyyn kohdistuvia odotuksia taas piirun verran!

23.02.2010 10:44 / Vieras

Timo K. mukan hengessä mennään, kannet katselevat myöskin muodoltaan hitusen Kotiteollisuuden suuntaan, tai ei ehkä Kotiteollisuuden vaan samojen aiheiden, kuin Ukonhaudassa. Itsenäisillä linjoilla Mokoman mennessä totean, että Karjalasta taitaa tulla aika diippiä shittiä. Myöskin Joose Keskitalo tulee mieleen. Sielun syvät maisemat, alakulo ja ehkä toivon ripe. Tämmösiä viiliksiä mulle tuli kun levyn kannen ja Kappalelistan näin. Saapa nähä miltä tuntuu, kun kuuntelen. Levykirjapaita onkin jo tilattu. Hieman toisesta asiasta sanoisin, että Stam1nan levy alleviivasi hieman liikaa, senkin olleesa kuitenkin ihan hyvä.

23.02.2010 13:55 / mikcou

Mielenkiintoinen tämä kirjaformaatti systeemi. Olihanse komea ainakin VA-levyn yhteydessä. Hieman vain vaikea sovittaa sitä tuonne levyhyllyyn.

Odotukset on kovat uuden albumin kohdalla. Ei okein tuo viimeisin säväyttänyt niin paljoa kuin esimerkiksi KLK. Ehkäpä tämä räjäyttää taas pankin.

24.02.2010 21:42 / diam

Mielenkiintoista. Kuukausi pitäisi vielä malttaa 🙂
Paitakysymys: Äxän sivuilla kuvassa lukee “Mokoma” rinnassa ja “Sydänjuuret” selässä, mutta kirjoitetussa kuvauksessa tekstien kerrotaan sijaitsevan juuri päinvastoin. Kumpi on siis totuus?

25.02.2010 14:03 / Kuisma

Rinnassa on uusi, nyt jopa 17% piikikkäämpi Mokoma-logo. Takana sitten isohko Sydänjuuret-painatus.

8.03.2010 12:05 / porsas

*täpi täpi täpi täpi* Tänne pitäis saada jokin countdown-tickeri tjsp. meille(lue=mulle) höpsyköille jotka ei ite jassa laskea päiviä.. 😛

8.03.2010 13:30 / Kuisma

Laskuri lisätty, ole hyvä!

10.03.2010 12:25 / porsas

Ka, olipas nopeaa toimintaa. o_O Taitaa jengi olla itekin täpinöissään siellä. 😀 *täpi täpi täpi täpi*

Jätä kommentti »

Jätä kommentti






 

Kysyttyä

Miteköhä tuo uuen levyn deluxe-versio eroaa tavanomaisesta? Nimim. sillä parilla eurolla saa jo yllättävän paljon makaroonia

Kiitoksia mahtavasta musiikistanne! Sellaista lähdin kysymään, että mitä eroa Sydänjuuret albumin normaaliversiolla ja deluxe-versiolla on?

siis mitä hienompaa tossa deluxelevykkeessä on, vai maksaaks vaa se deluxe-sana siinä kaks euroo 🙂

Morjens! Loistavaa että uuden levyn päivämäärä ja nimi ovat nyt tiedossa. Tuli tuossa Äksän sivuilla käytyä ja huomattua tulevan levyn tavallinen ja deluxe-versio. Olis hyvä tietää mitä lisäyksiä deluxe-versiossa on, ja ovatko kummatkin versiot digipak-muodossa myynnissä?

Pidimme viikonloppuna hedelmällisen aivoriihen, ja kekkastiin idea, jonka johdosta deluxe-versio menee uusiksi. Paketin sisällöstä tiedotetaan tässä lähipäivinä.

Mitäs mieltä ootte Stam1nan uudesta lätystä? Tuleeko Sydänjuuret olemaan yhtä hyvää kamaa?

Viimeinen Atlantis on v*ttu PARAS!

Jannelle vinkiksi: http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135251963297.gif

Bää!

Se uusi levy ei sitten saa sisältää sellasta saatanan paskaa kuin luihin ja ytimiin. Tarkoitan nyt Marrasta, sitä saatanan poppipaskabiisiä. Vittu. Itse pidän henkilökohtaisesti Kuoleman Laulukunnaita parhaimpana levynänne. Älkää ottako tätä tosissanne, mutta oli se vähän pliisu levy. Vähän liian kokoelma tuntuinen. Tehkää mitä teette, mutta älkää kalastelko valtavirtaa, rakastan bändiänne näin. T: Edelliset levyt ostanut

Kiitos palautteesta. Teemme musiikkia luonnollisesti omista lähtökohdistamme, ja toivottavasti pidät Sydänjuurista.

SAIKKONEN MAKSAA!

Aina välillä, myönnetään.

Tuotanto-osiossa on 01 Kurjen laulu 2.4402 Pillipiipari 3.37 samalla rivillä ja peräkkäin. Eihän tuo maailmaa kaada, mutta varmaan pienellä vaivalla saa korjattua rivin oikein.

Kiitos vinkistä. Fixxed.

http://www.youtube.com/watch?v=7TpCt7rrOF8 tää on vähän niinkö ameriikan Mokoma 😛

No ehkä vähän. Tutun näköistä meininkiä, ei siinä mitn.

Mitä ihmettä? Stam1nan uusin julkaistaan matematiikan preliminääripäivänä, ja Mokoman uusin matematiikan kirjoituspäivänä. Onko tämä nyt joku Sakaran salaliitto?

Heh. Hauska sattuma. Emme kuitenkaan ole matematiikkahevareita.

kumpi on parempi? Nosturi vai Tavastia… ku mutsi selitti jotain et jonki keikan jälkeen olitte kommeintoinu et vituiks män…

Molempi parempi.

Onko lunta jo liikaa?

Päin vastoin! Ihan mahtava talvi.

Massikka on ilmeisesti kuopattu kokonaan? Eipä se oikein enää ilman Tuomoa mitään olisi ollutkaan. Noh kiitoksia kuitenkin muutamasta kovasta keikasta ja kahdesta hyvästä levystä.

Santtu vastaa: Ei sitä kuopattu ole. Ei vaan viitti pitää meteliä ilman aihetta. Kaikes
rauhas syksymmäl.

Miksi sydänjuuret niminen lätty tuo mieleen iskelmä-levyn tyyliin Eino Grön? Ensi kesänä tanssiorkesteri Mokoma kiertää lavatansseissa.. painajaisissa.

Kenelle tuo mitäkin mieleen. Vaikea sanoa minkälaisia traumoja sinulla on iskelmämusiikkia kohtaan.

Miksi levyn julkaisu sijoittuu niin kauas tulevaisuuteen? Onko teillä kaikilla televisio?

Kyllähän me töllötellään ihan normaalisti.

Onpas mukavan ‘mtv3’ henkiset sivut mänteillä nykyään, ei hyvää päivää!
http://validator.w3.org/check?uri=www.mokoma.com&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0
P.S Tulkaa Ruisrokkiin kesällä!

Seittimestari vastaa: Oho. Melkein kolmesataa erroria. Enkat! Suurin osa oli noista Youtube ja MySpace-playereistä. Niiden urleissa oli & merkkejä, mutta nyt ne on &. Vielä on erroreita, ja ne johtuu vissiin edelleen noista etusivulle embedatuista Flash-palikoista. XHMTL-standardi ei vaan hyväksy Flashin embeddaamista tolleen “helposti”, mutta onneksi joviaalit selaimet ne osaa tulkata.

Danke teidän musiikista, vaikka ikätovereiden (14) puolelta saakin aika vahvasti krittiikkiä kun sattuu olemaan Kaukana keskiverto ‘Ah, viilaan kynsiäni kun en jaksa opiskella’ tyypistä jota koulu on täynnä. Ei sais kuunnella mitä huvittaa muka, mutta jos mä olen minikokoisesta saakka teitä fanittanu niin en kyllä hemmetissä muuta mieltäni kahden(tuhannen)kymmenen hienostelijan takia! Ja kiitti teille, teidän musiikki on auttanu mua tosi paljon kun on ollu raskaamapaa. Hyvää loppukevättä kaikille!

Tuon ikäisenä sosiaalinen hyväksyntä on lienee kaikki kaikessa, eli siehän se vahva olet, jos uskallat ollat eri mieltä kun muut!

Veikkaanpa albumin julkaisupäiväksi 31.3. (jota tarjottiin aiemmin Stam1nan VA-levyn julkaisupäiväks) tai sitten 7.4, sopivasti ennen kevään keikkoja (tiketin sivujen perusteella arvattu). Toisaalta, päin vittuahan tääkin arvaus voi mennä.

Läheltä liippas, julkaisu on siis 24.3.

Kommentit

21.02.2010 16:09 / Vieras

Moro! Onko teillä mitään hajua mitä Black Bilelle kuuluu? Ihmettelen vaan, kun ei oo levyn julkaisun jälkeen oikein sivut päivittynyt ja nyt taitavat olla kokonaan down. Onko niiltä tulossa toista levyä sakaran kautta, vai mitä häh missä mennään?

21.02.2010 18:52 / Tuomo

Black Bile värkkäilee uusia biisejä. Sakara ei ole näillä näkymin julkaisemassa seuraavaa levyä.

23.02.2010 14:50 / Vieras

Morjens! Aattelitteko nää pistää taas uuden ulkoasun nettisivuillenne kun levyä pukkaa, vai mennäänkö tällä suhteellisen tuoreella eteenpäin?

24.02.2010 23:00 / Marko

Kotisivujen ulkoasu muuttuu levyn hengen mukaiseksi, kuten meillä on ollut tapana. Sittenpähän näette.

26.02.2010 21:35 / Vieras

Marko: Tätä on kysytty varmasti useampaan kertaan, mutta viitsisitkö valottaa hiukan tuota Kuu saa valtansa auringolta -biisin sanomaa. Biisihän on vitin kova kaikin ja puolin, mutta sanomasta tässä retkujen kanssa väännetään.
Uutta rieskaa odotellen. Voit on jo kaapissa.

1.03.2010 09:42 / Marko

Arvon vieras: minä tarvitsen sinua loistaakseni, sinä minua. Yksinkertainen ja hipahtava teksti. Tekijänsä näköinen siis.

Mekin ootetaan rieskaa. Tuntuu itsestäänkin, että vie ikuisuuden. Voi härskiintyy.

Jätä kommentti »

Jätä kommentti






 

Copyright © Mokoma & Sakara Productions 1999-2013. Kaikki oikeudet ja osa pahiksista pidätetään.